Lečenje pčelama i proizvodima od pčela

Apiterapija ili "terapija pčelama" (od latinskog apis  - pčela) je vrsta medicinske terapije koja za lečenje koristi pčelinje proizvode: pčelinji otrov, med, polen, matični mleč, propolis i pčelinji vosak.

Neke od bolesti koje se tretiraju: multipla skleroza, artritis, rane, bolovi, giht, kožni osip, opekotine, upala tetiva i infekcije

Terapije koje uključuju pčele postoje već hiljadama godina, a neke mogu biti stare koliko i sama medicina. Drevna pećinska umetnost ranih lovaca-sakupljača prikazuje medonosnu pčelu kao izvor prirodne medicine. Terapija pčelinjim otrovima primenjivana je u drevnom Egiptu, Grčkoj i Kini - tri velike civilizacije poznate po visoko razvijenom medicinskom sistemu. Hipokrat, grčki lekar poznat kao "otac medicine", prepoznao je lekovite vrline pčelinjeg otrova za lečenje artritisa i drugih problema sa zglobovima. Danas sve veći naučni dokazi upućuju na to da različiti pčelinji proizvodi potiču ozdravljenje poboljšavajući cirkulaciju, smanjujući upalu i podstičući zdrav imunološki odgovor.

Važno je napomenuti da apiterapija nije samo upotreba otrova za lečenje, koja se često naziva i terapijom pčela, već upotreba svih košnica i obično kombinacija istih. Ovi proizvodi se takođe ponekad mešaju sa drugim sastojcima, posebno različitim esencijalnim uljima, zavisno od stanja koje se tretira.

Modernija studija apiterapije, posebno pčelinjeg otrova, pokrenuta je naporima austrijskog lekara Filipa Terca u objavljenim rezultatima „Izveštaj o posebnoj vezi između pčelinjih uboda i reumatizma“ 1888. Bodog Beck (Budimpešta, Hugari 1871 - NIC , 1942) pratio Terc i doneo Apiterapiju u Sjedinjene Države, koja se zatim proširila po svetu.

Preuzeto sa zvaničnog sajta američkog udruženja za api terapiju.